maandag 11 november 2013

Book review: De wraak van Prada

BOOK REVIEW: 'DE WRAAK VAN PRADA'
Lauren Weisberger
Het langverwachte vervolg op het verfilmde boek 'De duivel draagt Prada', oftewel 'The devil wears Prada'.

Acht jaar nadat ze ontslag nam bij Runway en zo ontsnapte aan de greep van Miranda Priestly, lijkt Andrea Sachs haar leven goed op de rails te hebben. Ze is opgeklommen tot redacteur bij The Plunge, de hotste bruidsglossy van het moment, en werkt zij aan zij met Emily, haar vroegere collega bij Runway en nieuwe BFF. Andrea is stapelverliefd op Max en ze droomt al over trouwen, maar de herinnering aan Miranda Priestly bezorgt haar nog steeds nachtmerries. Andrea weet niet dat al haar inspanningen om een nieuw leven op te bouwen haar recht in de armen drijven van de vrouw die ze uit alle macht probeert te ontvluchten.

Toen dit boek uit kwam moest en zou ik hem meteen lezen! Ik heb zelf de Engelse versie gelezen en ik moet eerlijk toegeven dat ik er meer van had verwacht, dit kwam vooral omdat ik het eerste deel erg goed vond. Maar hoe vaak gebeurt het ook dat een tweede deel net zo goed is als het eerste? De wraak van Prada is een echte chicklit met veel humor maar er zijn ook zeker een paar minpuntjes.

Mijn oordeel
Het boek boeit van begin tot eind en je leest over alle moeilijke keuze's die Andrea moet maken en je leest natuurlijk over het wederzien met haar gevreesde ex-baas 'Miranda Priestly', in het boek komt de angst van Andrea en Emily voor Miranda wel heel duidelijk en overdreven naar voren en ik kon me tijdens die stukken niet helemaal inleven. Andy is in het boek een stuk minder naïef en spreekt duidelijk haar mening uit waar ik dan wel weer van houd. Ik had een echte 'catfight' verwacht in het boek tussen Andrea en Miranda maar deze kwam er helaas niet in, de confrontatie had dus wel wat spannender gemogen. De wraak van Prada is vermakelijk en makkelijk om te lezen, het bevat een goede dosis humor en het is natuurlijk fijn om eindelijk te weten hoe het nu verder gegaan is met Andrea maar helaas is dit vervolg niet net zo goed als het eerste deel.

Geen opmerkingen: