vrijdag 15 november 2013

Recept: Groene Smoothie 'Super Spinach'

''Keep calm and drink your greens.

Ik ben gek op Groene Smoothies, het is één van de dingen waar ik het meest naar uitkijk als ik klaar ben met mijn work out. De Super Spinach bevat veel eiwitten, superfoods en voedingsstoffen zodat je lichaam snel herstelt na een zware gymsession! Maar tussendoor of als ontbijt is het ook zeker een aanrader, hij is lekker zoet, geeft je body een energieboost en geeft je een lang verzadigd gevoel. 

Vrij van: gluten, ei, suiker Ingrediënten voor 2 glazen smoothies*
  • 200 ml (volle, halfvolle, magere, soja) yoghurt
  • 200 gram bladspinazie (vers of uit de diepvries/potje)
  • 1 banaan
  • 1 eetlepel chia zaadjes
  • 10 gram, ongeveer 1 eetlepel, chlorella poeder (of spirulina poeder)
  • goede scheut honing (dit doe ik meestal op gevoel en op smaak natuurlijk)
* Dit recept levert 2 glazen vol op, na het sporten drink ik beide glazen in mijn eentje op maar als je niet vaak groene smoothies neemt, kun je het beter maar bij één glas houden en de andere lekker met iemand delen!

How to make it?
Heel erg simpel: alles in de blender en MIX IT UP!

3 opmerkingen:

  1. oeh dit ga ik proberen!!! vraagje alleen, hoezo als je groene smoothies nog niet heel erg gewend bent, kun je de glazen beter delen en er maar eentje van nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is een echte aanrader! Als je net als ik chlorella poeder en groente erin doet, moet je lichaam hier even aan wennen: ten eerste is het een echte vitaminebom en ten tweede moet je lichaam wennen aan de grote hoeveelheid rauwe groente. Maar als je dit al vaker hebt gebruik kun je ook gewoon twee glazen nemen hoor. Ik ben benieuwd of je het lekker vindt!

      Verwijderen