donderdag 27 maart 2014

Recept: Just Nuts & Greens smoothie

Het is alweer een tijd geleden dat er een groen monster oftewel een smoothie voorbij kwam, maar dit betekent niet dat ik heb stilgezeten op blendergebied. Integendeel: ik neem regelmatig een zelfgemaakte smoothie to-go mee in een fashionable beker. 'Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg' is een uitspraak waar ik me totaal niet aanhoud, ook niet op smoothie gebied. Het werd tijd voor eens wat nieuws en toen ik van JustNuts een geweldig pretpakket kreeg thuisgestuurd (waar binnenkort een review + winactie over komt!) kreeg ik al gauw de gezonde kriebels om zo'n lekkere reep in mijn groene smoothie te verwerken en dan wel de appel & kaneel variant natuurlijk, want kaneel is in cuisine Rilana erg populair. En het resultaat mag er zoals altijd weer wezen: een heerlijke oppeppende smoothie waar stiekem een portie groente en een reep in verwerkt zit!

Normaal zitten er geen gluten in smoothies maar dit keer wel, in de gezonde repen van JustNuts zitten namelijk speltvlokken: erg gezond maar helaas niet geschikt als je coeliakie hebt. Omdat we natuurlijk ook mensen onder ons hebben die graag de etiketjes bij langsgaan heb ik hier even de ingrediëntenlijst van de reep erbij gedaan. En nee, we gaan het niet hebben over hoeveel calorietjes deze heerlijke smoothie bevat want calorieën tellen vind ik klinkklare onzin. Maar om je gerust te stellen: deze smoothie bevat fruit, groente, eiwitten en een kernbom aan vitamientjes en mineralen. 
Ingrediënten van de Just Nuts
apple & cinnamon reep

Ingrediënten voor 500 ml (2 glazen of 1 mega glas)

  • 250 ml ongezoete sojamelk
  • 150 à 200 gram spinazie
  • een halve zeerrijpe banaan
  • 1 JustNuts apple & cinnamon reep
  • 1 eetlepel lijnzaad 
  • een grote snuf kaneel 
  1. Easy peasy: doe alles in de blender en mixen maar! (Jaja, je moet nog wel even de verpakking van je reepje scheuren en de banaan zijn jasje uitdoen maar that's all!)
! Je kunt de smoothie helemaal eigen maken door superfoods, meer fruit of andere dingen er aan toe te voegen. Daarnaast kun je ook kiezen voor boerenkool in plaats van spinazie. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten