zondag 27 april 2014

Tess Organic

'Shopaholics op torenhoge stiletto's slaken een gilletje van blijdschap bij de glimp van de Zalandoman, daarentegen krijg ik gespitste oortjes wanneer ik het vertrouwde broem broem geluid van het pakketbusje hoor, waarna ik stuiterend op de bank wacht totdat ik eindelijk de deurbel hoor rinkelen en daarna ren ik op vliegende sokken naar de deur om mijn enorme pakketje vol met good food in ontvangst te nemen.' 
Een van de gelukkigste moment in het dagelijkse leven vind ik het ontvangen van dit soort pakketjes, als kind was ik al dol op de man met de lange baard en zijn huppelende hulpjes, met twinkelende oogjes keek ik naar de grote zak met verborgen cadeautjes, knapperige pepernoten en de mooiste chocoladeletters. Inmiddels heb ik er een tweede Sinterklaas bijgekregen en ben ik dol op de postman die mij pakketjes vol met gezonde lekkernijen brengt. Bijna wekelijks is er zo'n geweldig pretpakket dat een lange tocht aflegt naar mijn huis maar het pakketje wat ik laatst thuisgestuurd kreeg was wel een van de mooiste cadeautjes tot nu toe. Al maandenlang ben ik een trouwe fan van Tess Organic en haar blends, ik stond al tijden te popelen om ze een keer te proberen en nu was het eindelijk zo ver: ik ontving een pakketje met een hoeveelheid lekkers waar het stoutste schoentje niet eens van durft te dromen. 


Tess Organic's Power Blends zijn mengsels met een lichtzoete smaak die samengesteld zijn uit natuurlijke biologische producten zoals superfoods, noten, kokos en granen. De blends zijn gezoet met palmsuiker i.p.v. witte suiker (palmsuiker is veel gezonder door de voedingsstoffen en daarnaast wordt palmsuiker langzamer in het bloed opgenomen waardoor het een goede suikervervanger is voor diabetici). De Power Blends zien er naar mijn mening erg spannend uit, je krijgt meteen zin om ze te proberen en daarnaast ruiken ze ook enorm lekker (dat kan ik helaas niet bewijzen maar vertrouw me, ze ruiken goddelijk). Er zijn vijf verschillende smaakjes:

Acai Booster (kokos, cacao nibs, chia, acai, palmsuiker, guarana, maca, vanille)
+ deze blend is erg lekker in combinatie met blauwe bessen, kokosyoghurt en amandelen. 

Beauty Booster (boekweitvlokken, kokos, bijenpollen, pompoenpitten, chia, maca, rhodiola, palmsuiker, vanille)
+ deze blend vind ik persoonlijk erg lekker in combinatie met de friszoete smaak van aardbeien en de lekkere bite van een handje noten.

Bounty Flavour (kokos, lijnzaad, cacao nibs, spirulina)
+ al voordat ik alle blends uitgeprobeerd had, was de Bounty Flavour mijn favoriet: ik hou van de combinatie van kokos en cacao en de kleur van deze blend is natuurlijk ook heel aantrekkelijk! Erg lekker door de yoghurt in combinatie met kiwi, maar een paar eetlepels van deze  blend is ook lekker in een Groene Smoothie met banaan, spinazie, kokoswater, en een eetlepel cacaopoeder.

Chai Flavour (kokos, amandelen, hazelnoten, pompoenpitten, chia, rhodiola, mate, palmsuiker, chaipoeder)
+ net als de cinnamon flavour, is deze blend erg lekker in combinatie met havermout. Mijn persoonlijke favoriet is in combinatie met peer en een handje paranoten. 

Cinnamon Flavour (havermout, kokos, kaneel, chia, amandelen, hazelnoten, pompoenpitten, hennepzaad, palmsuiker, rhodiola) 
+ sinds ik dit pretpakketje hebt ontvangen, doe ik elke morgen een schepje van deze blend door mijn havermoutontbijtje, vooral lekker in combinatie met appel, een handje rozijnen en wat amandelpasta. 
+ Alle blends hebben hun eigen smaak en het is dus even uitproberen welke combinatie je het lekkerst vindt. Uit ervaring weet ik dat elke blend goed past bij verschillende soorten fruit. De blends kun je de hele dag door gebruiken door een of meerdere eetlepels te gebruiken..
  • in combinatie met fruit zoals peer, appel, aardbeien, kiwi's, hierdoor krijgt je fruitsnack nog meer voedingsstoffen! 
  • als toevoeging aan je havermoutontbijtje, vooral de Chai en Cinnamon flavour zijn echte aanraders. 
  • als smaakmaker door de yoghurt met wat extra noten, fruit en superfoods.
  • in smoothies: door een eetlepel van een van de blends toe te voegen, zorg je ervoor dat je smoothie meteen meer vezels bevat waardoor je minder last krijgt van een stijging van je bloedsuikerspiegel. 

Na het proberen van de Power Blends was de achtbaan van pret nog niet afgelopen, ik kreeg namelijk ook nog andere zakjes waarvan drie verschillende pompoenies. Ik heb de volgende smaakjes van de pompoenies uitgeprobeerd:

Cinnamon Sweet (pompoenpitten, zonnebloempitten, kokosolie, palmsuiker, kaneel, maca, zeezout, vanille)
+ deze pompoenies zijn erg lekker in de combinatie met appeltaarthavermout met een extra eetlepel cinnamon flavour power blend. 

Sweet Detox (pompoenpitten, zonnebloempitten, chlorella, spirulina, palmsuiker, kokosolie)
+ veel mensen zouden even opkijken van de donkergroene kleur van de pompoenies, gelukkig was ik zelf al bekend met chlorella en spirulina en wist ik dat de kleur niet veel verraadde van de enorm gezonde eigenschappen van deze twee superfoods. Zelf gebruik ik af en toe chlorella om mijn darmen te prikkelen maar de twee superfoods staan vooral bekend om hun detox werking. Ik gebruikte de sweet detox pompoenies in combinatie met kiwi en Griekse yoghurt. 


Salt & Spicy (pompoenpitten, zonnebloempitten, kokosolie, palmsuiker, gember, kurkuma, mosterdzaad, zeezout, chili)
+ normaal neigt mijn voorkeur altijd uit naar zoete versnaperingen maar de Salt & Spicy pompoenies zijn absoluut mijn favoriet! Ze geven een lekkere crunch aan salades en zijn heerlijk in combinatie met kip, vis en verschillende soorten groenten. In het onderstaande recept gebruikte ik de Salt & Spicy pompoenies, ze gaven een heerlijke bite en extra smaak aan een van mijn favoriete gerechten! 

Pittige bloemkoolrijst met vis
Ingrediënten voor 1 persoon 
  • een halve bloemkool
  • 150 gram champignons
  • 75 gram wortels
  • 150 gram gerookte forelfilet 
  • 2 à 3 eetlepels salt & spicy pompoenies
  • 2 tl kurkuma
  • 2 tl basilicum 
  • snufje zeezout 
  1. Snijd de bloemkool en doe de roosjes in een keukenmachine, mix totdat het de grootte van rijstkorrels heeft. 
  2. Snijd de champignons en wortels in kleine schijfjes, warm wat kokosolie op in een pan en bak hier de champignons, bloemkoolrijst en worteltjes in. 
  3. Wanneer de champignons gaar beginnen te worden, voeg je de forelfilet toe.
  4. Bak nog gedurende 2 à 3 minuutjes en voeg daarna de kruiden en pompoenies eraan toe.
  5. Schep op een bordje en eet smakelijk!
Als klap op de vuurpijl kreeg ik ook nog een interessant zakje met de naam: Power Crunchie (Muscle Up). Met de volgende ingrediënten: amaranth, zonnebloempitten, pomenpitten, amandelschaafsel, hennepzaad, gojibessen, kokosvlokken, chia, lucuma, spirulina, chlorella, palmsuiker, vanille. Deze mix doet me denken aan een gezonde versie van de cruesli's en muesli's! Ik gebruik deze gezonde mix nu vaak na een krachttraining in combinatie met Griekse yoghurt, banaan, kiwi en noten: abs are made in the kitchen! 

Benieuwd geworden naar Tess Organic? Je kunt de power blends en pompoenies HIER online kopen. Helaas zijn de blends niet te koop in biosupermarkten of kleine gezondheidswinkeltjes maar ik denk dat we over een paar jaar zeker meer gaan zien van Tess Organic's gezonde en lekkere producten. Voor lekkere recepten of meer informatie over Tess Organic kun je HIER een kijkje nemen. Ik ben in ieder geval razend enthousiast en ik kan gelukkig nog eventjes vooruit met mijn zakjes van Tess Organic! ;)

1 opmerking: